Överge dina ”vanity metrics”

Få saker är lika värdefullt för internetmarknadsförare, som statistik. Du samlar in besöksstatistik. Du mäter hur besökarna rör sig på sidan. Du kanske syns etta på google för häftiga branschtermer. Men ger det verkligen något? Om du på pappret verkar ha fin...

Strategisk kommunikation är ungefär som fiske

Redan dagen efter att jag startade mitt företag, fick jag frågor som ”hur många kunder har du nu då”. Föreställningarna om en produkt- eller företagslansering ser för det otränade ögat ut som en stor och ivrig folkmassa som hopar sig utanför dörrarna. Men...

Att skriva bra säljande text till dina nyhetsbrev

När man skickar nyhetsbrev, har man ett väldigt tydligt mål. Man vill oftast att läsaren ska besöka ens hemsida och köpa något, eller läsa mer om ett visst ämne. I grund och botten handlar ett bra nyhetsbrev om tre saker… Kundens behov Människan filtrerar...

Viktigaste faktorerna för sökmotoroptimering

Sökmotoroptimering (även kallat ”SEO”) är ett av de främsta och mest prisvärda sätten för en marknadsförare att få fler besökare till sin webbplats. Därför kommer jag skriva flitigt om det här i marknadsföringsbloggen, så häng på! Så kallad ”organisk...

Vi blickar mot framtidens funktioner

Nextcamp är ännu i sin linda. Funktionerna som finns är alla väldigt effektiva verktyg för din marknadsföring, men det som gör unikt med Nextcamp är att det samlar en stor mängd verktyg på ett och samma ställe. Därför är givetvis bredden och mängden...

Lärorik bok om marknadsföring

SYNAS ONLINE är en lättförstådd guide med flera konkreta marknadsföringsaktiviteter som du kan sätta igång med direkt och därmed få en kickstart på din marknadsföring. Vi reder ut begrepp som SEO (“sökmotoroptimering”) och orienterar oss bland termer som viral...